Naslovnica Pretraživanje AA
 
ELTRAC

Osnovne informacije:

Naziv projekta:  Napredni elektromotorni pogoni za primjene u vuči
Engleski naziv projekta:  Advanced Electric Drives for Traction Applications (ELTRAC)
Voditelj projekta:  Izv. prof. dr. sc. Damir Žarko
Korisnik projekta:  Sveučilište u Zagrebu Fakultet elektrotehnike i računarstva
Vrijednost: 971.500,00 kn
Izvor financiranja: Hrvatska zaklada za znanost
Trajanje od 01.10.2014. do 30.9.2018.

 

Sažetak:

Razvoj učinkovitijih prijevoznih sredstava i smanjenje njihovog utjecaja na okoliš u okviru je energetske politike Europske unije. Elektrifikacija prijevoznih sredstava i poticanje sve većeg korištenja željeznica za prijevoza tereta su neki od ključnih elemenata za sveukupno povećanje energetske učinkovitosti u prometu i smanjenje emisije stakleničkih plinova.

Projekt stavlja naglasak na razvoj naprednih elektromotornih pogona za primjenu u vuči za prijevoz putnika i tereta. Tradicionalan pristup projektiranju elektromotornih pogona stavlja naglasak na neovisno projektiranje svake pojedinačne komponente pogona, ne uzimajući u obzir njihovu međusobnu interakciju i na taj način onemogućava ostvarivanje optimalnih performansi cijelog pogonskog sustava.

Glavni cilj projekta je poboljšati pristup projektiranju elektromotornih pogona za primjene u vuči, na način da se projektiranju komponenata pristupi sinergijski i upotrijebe napredni algoritmi upravljanja. Na taj način bi se poboljšale performanse i učinkovitost sustava i smanjili troškovi za vrijeme životnog ciklusa vozila.

Navedeni cilj će se postići kroz:

  • Razvoj programskih alata za računalom podržano projektiranje komponenata elektromotornog pogona za primjenu u vuči korištenjem multifizikalnog pristupa (engl. multiphysical approach) uzimajući u obzir utjecaj pojedinih komponenata na sustav u cjelini,
  • Razvoj različitih topologija učinskog pretvarača za primjenu u vuči u svrhu evaluacije raznih metoda modulacije i upravljanja,
  • Razvoj programskog okruženja za simulaciju dinamičkog vladanja sustava vuče koji objedinjuje kompleksne nelinearne modele komponenata sustava s modelima upravljačkih algoritama i dinamikom vozila,
  • Razvoj upravljačkog sustava elektromotornog pogona temeljenog na modelskom prediktivnom upravljanju koje osigurava najveću korisnost sustava  tijekom cijelog voznog ciklusa vučnog vozila,
  • Eksperimentalno testiranje razvijenih algoritama na laboratorijskom modelu vučnog sustava.

 

Ovaj rad je financirala Hrvatska zaklada za znanost projektom broj IP-11-2013-7801


TRAŽILICA
 
REPOZITORIJ