Osnovne informacije:
Naziv projekta: | Napredni elektromotorni pogoni za primjene u vuči |
Engleski naziv projekta: | Advanced Electric Drives for Traction Applications (ELTRAC) |
Voditelj projekta: | Izv. prof. dr. sc. Damir Žarko |
Korisnik projekta: | Sveučilište u Zagrebu Fakultet elektrotehnike i računarstva |
Vrijednost: | 971.500,00 kn |
Izvor financiranja: | Hrvatska zaklada za znanost |
Trajanje | od 01.10.2014. do 30.9.2018. |
Sažetak:
Razvoj učinkovitijih prijevoznih sredstava i smanjenje njihovog utjecaja na okoliš u okviru je energetske politike Europske unije. Elektrifikacija prijevoznih sredstava i poticanje sve većeg korištenja željeznica za prijevoza tereta su neki od ključnih elemenata za sveukupno povećanje energetske učinkovitosti u prometu i smanjenje emisije stakleničkih plinova.
Projekt stavlja naglasak na razvoj naprednih elektromotornih pogona za primjenu u vuči za prijevoz putnika i tereta. Tradicionalan pristup projektiranju elektromotornih pogona stavlja naglasak na neovisno projektiranje svake pojedinačne komponente pogona, ne uzimajući u obzir njihovu međusobnu interakciju i na taj način onemogućava ostvarivanje optimalnih performansi cijelog pogonskog sustava.
Glavni cilj projekta je poboljšati pristup projektiranju elektromotornih pogona za primjene u vuči, na način da se projektiranju komponenata pristupi sinergijski i upotrijebe napredni algoritmi upravljanja. Na taj način bi se poboljšale performanse i učinkovitost sustava i smanjili troškovi za vrijeme životnog ciklusa vozila.
Navedeni cilj će se postići kroz:
- Razvoj programskih alata za računalom podržano projektiranje komponenata elektromotornog pogona za primjenu u vuči korištenjem multifizikalnog pristupa (engl. multiphysical approach) uzimajući u obzir utjecaj pojedinih komponenata na sustav u cjelini,
- Razvoj različitih topologija učinskog pretvarača za primjenu u vuči u svrhu evaluacije raznih metoda modulacije i upravljanja,
- Razvoj programskog okruženja za simulaciju dinamičkog vladanja sustava vuče koji objedinjuje kompleksne nelinearne modele komponenata sustava s modelima upravljačkih algoritama i dinamikom vozila,
- Razvoj upravljačkog sustava elektromotornog pogona temeljenog na modelskom prediktivnom upravljanju koje osigurava najveću korisnost sustava tijekom cijelog voznog ciklusa vučnog vozila,
- Eksperimentalno testiranje razvijenih algoritama na laboratorijskom modelu vučnog sustava.